Ето, Лидъл наближава
Публикувано от shmoko в категория на август 31, 2011 | 5 коментараИзграждането на хипермаркет на “Лидъл” става все по-близо, след като днес общината обяви процедурата за концесия на терен, на който търговската верига иска да направи паркинг с около 70 места за клиенти на магазина. Изпълнено е и още едно условие за инвестицията – преустройство на кръстовището по такъв начин, че потокът от ул. “Марица” да може да влиза директно на паркинга.
Днес обявяваме процедурата, която интересува “Лидъл”, и тя е свързана с придобиване на ограничени вещни права за 20-годишен срок за общински терен в района на бившата баня, обясни пред Шмоко.бг заместник-кметът по строителството Иван Йонков. На този терен ще бъде обособен паркинг за целите на “Лидъл” и всички клиенти. Проектът вече е бил гледан в комисията по безопасност, одобрен е – както проектът на паркинга, така и свързаният с него проект за реконструкция на кръстовището на “Климент Охридски” и “Марица”. Там ще има пълна реконструкция – едната цел е, влизайки в Шумен, гражданите да могат с ляв завой да влизат на бъдещия паркинг зад спортна зала “Младост”.
Предвижда се една лента за изчакване за десетина автомобила. Ще се запази пълната пропускателна възможност към изхода на Шумен през “Марица” и “Софийско шосе”. Продължението на “Климент Охридски” на север ще се запази за нуждите на противопожарните автомобили, допълни още Йонков. На 15 септември се очаква да бъде проведен конкурсът за паркинга и с това да се финализира сделката на собственика на имота с “Лидъл”, а съответно да бъде благоустроен и районът.
Четири разработки са били предложени за организация на движението през кръстовището на “Климент Охридски” и “Марица” и е одобрена тази на инж. Павлин Сурилов. Сурилов е авторът, разработил паркоместата зад зала “Младост” още през далечната 1984 година. Тогава дори обитателите на т. нар. кооперации на зайчарите скочили на нож срещу идеята, втори път събирали подписки и се бунтували, когато наблизо правили денонощния паркинг до “Астра Център”. Теренът обаче винаги е бил общински и с предназначение за паркинг, макар че имайте готовност и сега някой да протестира, коментира с усмивка инж. Сурилов.
Оказва се, че вписването на лента, която да позволява влизането на паркинга откъм “Марица”, е било съществена част от условията на “Лидъл” да строи на това място. Аргументите били, че ако идващите откъм “Софийско шосе” и “Марица” стигнат до светофара и трябва да завият наляво по Крайречния булевард, а оттам да направят обратен завой при пазара, за да се върнат до “Лидъл”, би било по-вероятно да си напазаруват в “Билла”.
2011-08-31
Хиперите не са за пешеходки, лелче.
От цялата работа не разбрах – ще махнат ли тъпата преграда между двете платна на крайречния белевард или не? Щото ако не я махнат, спукана му е работата на Лидъла. Лично аз няма да обикалям да пресичем на светофарите, а ще си пазарувам в Трънчев от отсамната страна.
И ти ще станеш пенсионер някога.
Ся и пенсионерите ще поискат сигурно спирка на автобусите пред Lidl 😀
Пак по цял ден ще са тъпчат на автобусите да ходят по Lidl, Kaufland, Penny, Billa и т.н.
Ураааааа