С кого трябва да сме? С Европа (зелено) или с Русия (червено)

or

гласували: 2,298

Листовка за КЗК

“Черноморска Технологична Компания” е разпространила рекламна листовка, в която се съдържат елементи на нелоялна реклама, съобщи пред сайта Шмоко.бг председателят на директорския борд на „Топлофикация“ Добромир Донков. Ще сезираме КЗК, обяви и изпълнителният директор Димитър Зайков.

 

Листовката от две странички формат А4 била дадена на шефовете на “Топлофикация” от техни служители, които пък я намерили в пощенските си кутии. ЧТК зарибява нови потенциални клиенти с изреждане на основните характеристики на природния газ, предимствата му, приложението и указания какво да се направи, за да се използва природен газ още през тази календарна година.

 

Рекламата нямало да привлече вниманието на “Топлофикация”, ако не съдържала един пасаж сред изброените незаменими качества на услугата:

 

Конкурентна цена – до 35 процента по-ниски сметки за отопление и топла вода в сравнение с отоплението на ток и до 50 процента по-ниски сметки в сравнение с отопление чрез топлофикация (подчертаването с удебелен текст е от оригинала). Не знам с каква информация и на каква база са правили тези изчисления, но това е нелоялна конкуренция и за нея ще сезираме Комисията за защита на конкуренцията, обявиха Донков и Зайков.

 

Според юристи листовката на ЧТК попада под ударите на чл. 32 от Закона за защита на конкуренцията, който забранява заблуждаващата реклама, както и неразрешената сравнителна реклама. Член 34 от същия закон в първата си алинея определя и какво е сравнителна реклама: всяка реклама, която пряко или косвено идентифицира конкурента или предлагани от него стоки и услуги. В случая с листовката на ЧТК не става въпрос дори за косвено посочване на услугата като “централно отопление” или “парно”, а директно използване на думата “топлофикация”, която се използва и за наименование на конкурентното дружество, обясниха юристи.

 

От ЧТК отказаха да коментират листовката, заляла пощенските кутии в Шумен, под предлог, че шефката на “Маркетинг и реклама” Венета Райкова била в отпуск и предложиха да питаме ръководството във Варна писмено.  Екипът в Шумен не бил оторизиран пък да дава отговори.

2011-06-22

Коментари

  • Истинска юни 23, 2011 в 7:57 am

    Истинска конкуренция би могло да има, ако има две топлофициращи дружества, две газифициращи дружества и ако те не са в комбина помежду си да уговарят цените.

  • РЗ юни 22, 2011 в 10:57 pm

    А не е ли същото -лев и педесетна квадрат, след като топлото не се продава да квадрат? Не е ли подвеждаща реклама?

  • запознат юни 22, 2011 в 9:45 pm

    Когато влезете в офиса на тази компания си отваряйте очите и ушите, защото иначе лошо ви се пише. Прилагат евтини маркетингови трикове и лъжат хората

  • Анонимен юни 22, 2011 в 3:55 pm

    Димитров се опитваше да загроби Топлофикация чрез Христов и почти успя.

  • Потребител юни 22, 2011 в 3:19 pm

    Тръгваме от енталпията и стигаме до ентропията т.е. и на газификацията и на топлофикацията и на електрификацията все същото… то пък, май и на ВиК-то пак същото…

  • Анонимен юни 22, 2011 в 2:50 pm

    На газ не е по-евтино.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *