С кого трябва да сме? С Европа (зелено) или с Русия (червено)

or

гласували: 2,249

Нови пет

Няма и толкова. 4 километра 898 метра е дълъг участъкът от магистрала „Хемус“, чиято първа копка мина днес с участието на члена на правителството Десислава Терзиева. Трасето от Панайот Волов до Белокопитово ще струва 65.8 милиона лева. 134 лева за всеки сантиметър от магистралата.


Пътят е малък, но парите са много, защото и сложните съоръжения в него ще бъдат много. Големите съоръжения са 11 с обща дължина 434 метра и за тях трябват 270 предварително напрегнати стоманено-бетонни греди, 1200 тона арматура и 11 550 кубически метра бетон. В края на участъка при Белокопитово ще е и най-големият пътен възел правен досега у нас. Според бившия шеф на АПИ Лазар Лазаров, който участва в днешната церемония като член на УС на агенцията 3D проектът на съоръжението изглежда много красиво, а движенитео по него е много по-добре организирано, отколкото при пътния възел във Велико Търново или пътен възел „Юг“ в Бургас. „Два републикански първокласни пътя влизат в една магистрала и общо пет направления минават на това място. Над 100 греди има да се изпълнят, съоръжението е много сложно“ – коментира Лазаров.


Първата копка не я направиха нито Десислава Терзиева, нито Лазар Лазаров. Направи я багеристът от „Автомагистрали Черно море“ Станчо Драгнев. След като Терзиева си лисна менчето с вода, Лазаров се отказа да разбива приготвената бутилка шампанско и я подари на Станчо, който пък щял да си я изпие вкъщи с жена си Стоянка. Така че – министърката може и да я забравите – като минавате един ден по новия участък, да знаете – имаше един Станчо, той го почна 😉


Сега малко клюки. На церемонията беше забелязан бившият шеф на областното пътно управление в Шумен Николай Николов, което нямаше как да не роди спекулацията, че чака за стола на Димитър Ковачев. Самият Николов обаче разсея подобни предположения. На първата копка присъствал като директор на почти построения завод за поцинковане на метални изделия в Каспичан по покана на шефа на „Автомагистрали Черно море“. След като заработи заводът в Каспичан, там ще се изпълнява поцинковането на мантинелите за „Хемус“. От отговор на министър Десислава Терзиева по темата стана ясно, че съдбата на досегашния директор Димитър Ковачев – дали остава или си отива, все още не е ясна. „Още е рано да кажем“, коментира Терзиева. То и за доц. Добромир Добрев беше рано да се каже, ама май в понеделник идват да го сменят. Но това е от друга дописка…


До с. Панайот Волов нямаше депутати нито от управляващите партии, нито от опозицията, което май е гаф на организаторите от АПИ. Не съм поканен, доколкото знам и Димитър Дъбов също не е бил поканен, обясни в отговор на репортерски въпрос народният представител Иван Иванов.

 

 

 

Така ще изглежда след завършването пътен възел „Белокопитово“ (чукни за по-голям размер)

 


 

2013-08-29

Коментари

  • Аз август 29, 2013 в 3:57 pm

    поканени са просто не си четат мейлите!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *