С кого трябва да сме? С Европа (зелено) или с Русия (червено)

or

гласували: 2,249

Локомотив в пламъци

Локомотивът на пътническия влак Русе – Шумен се запалил на жп гарата, малко след като пристигнал в 11,10 часа на втори коловоз. Пламъците лумнали броени минути, след като и последният пътник слязъл от трена. Сигналът на тел. 112 бил получен в 11,42 часа. 


Огънят лумнал в задната кабина на локомотива с марка „Шкода“, произведен през 1970 година. За късмет там в момента нямало хора. Имало опасност обаче пламъците да се прехвърлят върху първия прикачен вагон. 

 

Машинистите понечили да гасят сами с пожарогасителите, но като видели, че няма да се справят, защото вятърът бързо разнасял пламъците, повикали пожарникарите. Два екипа огнеборци се отзовали за 6-7 минути и потушили огъня, преди да плъзне към вагона.

 

Изгорял е половината вагон, най-силон горели кожени обшивки вътре. Засега предполагаемата причина е късо съединение в електрическата инсталация. В ранния следобед на гарата още чакаха експерти от БДЖ да дойдат да огледат локомотива.

 

2012-12-19

Коментари

  • Анонимен декември 22, 2012 в 2:02 pm

    Шините за високо напрежение към изправителите се намират точно срещу вратата за кабината на пода- от едната страна бяха в нещо като кутия (дървена), а от другата просто си седяха и можеше да се пребиеш в тях (буквално) – възможно е ако се е събрало масло и прах да са подпалили пода и да е тръгнало към кабината – но тогава не мога да си обясня защо не се е разрастнало и в машинното.
    Вариант две – този локомотив има бутони за включване и изключване на калориферите на пулта за управление – когато се свали пантографа и се вдигне отново – калориферите не се включват отново (както при другите машини) и по този начин задната кабина остава студена. Практикува се да се поставят клечки в бутоните за да работят постоянно калориферите – ако са сложили клечката в Русе… съвсем в кръга на нещата е до Шумен да пламне – а на 081 калориферите определено бяха силни.

  • varg декември 19, 2012 в 5:52 pm

    Втората серия електровози у нас. Първата е серия 41. За времето си е революционен, защото кабините и кошовете са изработени от полиестерен стъклен ламинат – оттам идва и прозвището им ламинатки.
    Оказва се, че това не е чак толкова добро решение, защото при удар тази обшивка се цепи и не може да бъде ремонтирана. Затова поетапно кабините и общивката на кошовете са заменени с такива за серия 43.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *