Кво му плащаш
Публикувано от shmoko в категория на декември 12, 2012 | 5 коментараИнформационният сайт за кандидатурата на Европейската столица на културата през 2019 година, за който Община Шумен е платила 4 800 лева не е писан специално за случая, а е правен с безплатната платформа Drupal. Такъв сайт по пазарни цени струва около 500 лева. Това твърди в изложението си към питане до кмета Красимир Костов общинският съветник доц. Стефан Желев.
Желев решил да зададе въпроса, след като от медиите разбрал, че за уеб страничката са платени 4800 лева. За платформа на сайта, направен от Денис Сабриев била използвана безплатната Content Management System Drupal. „Практиката в тази област показва, че пазарните цени за изработване на сайт при използване на безплатна платформа са около 500 лева“ – пише доц. Желев. За това съветникът пита: По каквда процедура е избран дизайнерът, разработил сайта и кой е той? Каква сума е платена от Общинския бюджет за това и какво включва тя? Търсени ли са оферти за разработването на този сайт и от други фирми.
Информационният сайт е на адрес http://shumen2019.bg и има и нещо като английска версия на „Bulgarian english“ с буквален превод на фрази и термини a la Google. Любопитно е, че в нея разделът „Culture events“ (културни събития), който би трябвало да популяризира културата на кандидат-столицата на културата по света е празен от създаването си до момента. В анкетата пък „Трябва ли Шумен да бъде Европейска столица на културата?“ 100 процента от гласувалите са отговорили с да. Когато и Шмоко добави своя глас гласувалите станаха двама и процентите се изравниха 50 на 50. Обаче: О, изненада! Това са резултатите от анкетата на английски. Тя не е свързана по никакъв начин с тази на български, която е с 21 вота. Данни за посещаемостта на сайта и неговата популярност липсват.
При представянето на сайта за негов автор беше посочено лицето Денис Сабриев. В интернет шуменецът се рекламира като freelancer, а като моментна заетост е посочил „свободен“. Сабриев е уеб дизайнер на новинарския сайт topnovini.bg.
2012-12-12
По каквда процедура е избран дизайнерът, разработил сайта и кой е той?
ВИДЯЛА ЖАБАТА, ЧЕ ПОДКОВАВАТ КОНЯ И ТЯ ВДИГНАЛА КРАК. БОКЛУКА ИМ ПОД ТЕРАСИТЕ, КОНТЕЙНЕРИТЕ ИМ ГОРЯТ, ТРОТОАРИТЕ И УЛИЦИТЕ ЗАЛЕДЕНИ, АСФАЛТЪТ ИМ ПРОПАДА,ПО ДЪРВЕТАТА ОКАЧИЛИ РЕКЛАМИ, МЛАДИТЕ ФИДАНКИ ЧУПЯТ , ПРОДАВАЧКИ ХВЪРЛЯТ ФАСОВЕ В ЛИЦЕТО ТИ КОГАТО СЕ ОПИТАШ ДА ВЛЕЗЕШ В МАГАЗИН, ПЕЙКИ ДЕТСКИ ПЛОЩАДКИ ПОТРОШЕНИ – ТОВА Е ЛИЦЕТО НА БЪДЕЩАТА СТОЛИЦА НА КУЛТУРАТА.
За нас никой не лобира, само нещо се харчи, при това ей така на дребно, което е още по-дразнещо, кокошкарско някакво… като цялата ни кандидатура.
Спомнете си как София кандидатства за зимните олимпийски игри. Всички знаеха, че не може да спечели, но важното бе Батето да лобира по света за това. И с кандидатурата на на шумен за културна столица е същото!..
Абе, цялата работа с тая кандидатура е дивотия, която се пръкна в мозъка на Николай Калев и кметът я лапна в изборно време. Живка Тонева пък се е вкопчила в нея така яростно, сякаш животът й зависи от това. Сега и Максим Бехар се върза на хорото и няма отърване.