С кого трябва да сме? С Европа (зелено) или с Русия (червено)

or

гласували: 139

Супер тяло – учител по 4

Имало ли е случаи, когато сте били ученици, да ви прималее от притеснение и напрежение само при вида на някоя учител? Няма начин да не се е случвало. ОК, а сега си представете, че вратата се отваря, и в класната стая влиза не едно, а четири страшилища, по четири различни предмети? Спокойно, учениците от 7Д клас в СУ “Сава Доброплодни” днес преживяха подобна ситуация, като трябваше в един час да се срещнат с предметите Физика, Човека и природата, Биология и Информационни технологии и всичко мина тихо и мирно при засилен интерес без нито една жертва – нито от страна на учениците, нито в редовете на учителите.

Урокът, в който влезе репортер на Шмоко.бг беше поредният от серията интердисциплинарни уроци, които учители от СУ “Сава Доброплодни” изнасят в класовете от първи до десети в СТЕМ центъра на училището. “Започнахме от малките класове, показахме интересната страна на обучението и увлекателният начин за получаване и затвърждаване на знания на всички ученици от първи до четвърти клас, а в по-големите класове и до десети, като до момента сме провели над 40 такива занятия.” – коментира пред репортер на сайта директорът на училището д-р Албена Иванова-Неделчева. 

Ако в началото е имало учители, които са подхождали към темата плахо или скептично, днес СТЕМ-ът е заразил по-голяма част от тях. “За мен беше предизвикателство да събудим интереса към този вид преподаване у учители, които наистина бяха по-сдържани или скептични към нещо, което е правено по времето, когато ние сме били ученици – часове с експерименти по физики, химия или биология, но е имало дълга пауза, през която теоретическата част е изместила напълно практическите упражнения в училище. Видях как учителие се подготвят и в домашни условия правиха например материалите за днешния урок, а това е вдъхновяващо както за останалите колеги, така и за мен като директор.” – коментира д-р Албена Иванова-Неделчева.

Домакини на часа в 12.30 в понеделник бяха преподавателите Светлана Енчева, Станислав Дойчинов и Ангел Ангелов. “Урокът се казва “Супер тяло – електрически модели” и ще се опитаме с упражнения и аналози да покажем какво е електричеството, в каква посока върви токът, какво е отворена и затворена верига, ще направим паралел с човешкото тяло, в което сърцето “батерията” и пренася “тока” – кръвта до всички клетки на човешкото тяло.” – разказа преди първия звънец Светлана Енчева.

На работните маси на учениците имаше материали, подготвени от достъпни във всеки хранителен магазин елементи. “Рецептата за пластилин не е трудна за изпълнение, прави се с брашно, сол, захар, лимонтузу, вода, оцветител. Ако искаме да е електропроводим, ще сложим сол, ако искаме да е непроводим – захар.” – обяснява преподавателят Станислав Дойчинов. 

В самия урок децата се срещат с роботизирана ръка, която действа като истинската със съкращаване на сухожилията, правят електрически експерименти, програмират. “Ясно е, че това не е урок, който може да бъде правен всеки ден, за този колегите се готвят от две седмици, но този вид обучение може да се организира един или два пъти в месеца. Важно е, че нашите учители вече са готови за подобни предизвикателства и трупат опит, който могат да споделят със своите колеги.” – коментира директорът на училището.

Коментари

Няма коментари по темата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *