С кого трябва да сме? С Европа (зелено) или с Русия (червено)

or

гласували: 835

Разтоварване на трафика

Ново кръгово кръстовище по главен път I-7 в района на “Индустриален парк Шумен” АД ще помогне за разтоварване на трафика, свързан с дейностите в индустриалната зона в пиковите часове. Пътното съоръжение е по пътя от Каспичан за Шумен малко преди кръстовището, което излиза на етапната връзка за автомагистрала “Хемус”. 

“С постановление на МС от декември 2019 година бяха отпуснати 1.2 милиона лева за изграждане на инфраструктура в индустриалния парк. Това, което успяхме да направим с тези средства е, кръговото кръстовище с две бариери, с осветление, освен това беше извършен ремонт на старото кръгово кръстовище и осветление от бензиностанция „Петрол“ (на изхода от Шумен след кв. Тракия, б. р.) през детелината до изхода след старото кръгово кръстовище – на стойност 1.114 милиона лева”, разказа пред журналисти кметът на Шумен Любомир Христов.

„Битката за този милион и 200 хиляди лева продължи около 6 години, тъй като това са част от средствата, които заплаща индустриалният парк при смяна на предназначението на земите. Засега до днес сме превели на Министерството на земеделието над 2 милиона и близо 6 години се борихме част от тези средства чрез общината да бъдат дадени за довеждаща инфраструктура на Индустриалния парк,” – обясни изпълнителният директор на Индустриалния парк Николай Тончев.

“С новото пътно съоръжение изграждаме връзка с два подучастъка, които също са собственост на Индустриалния парк и разтоварваме частично другото кръстовище, което е част от пътя за Ришкия проход и е изключително натоварено, особено в определени часове. Има случаи, когато опашките от двете страни са повече от 300-400 метра. Това създава определено, не само неудобство, за работещите в Индустриалния парк, но и е доста опасност”, допълни Тончев.

Предстои да бъде издаден акт 15, а след издаването и на акт 16 кръстовището ще бъде прехвърлено на АПИ, тъй като пътят I-7 е част от републиканската пътна мрежа. Изпълнител на проекта беше шуменската компания „Автомагистрали Черно море“ АД.

Значението на новото кръстовище ще нарасне след като в подзона “С” от източната страна на старото кръстовище, започнат да работят нови производства – транспортното им обслужване може да бъде изведено директно на път I-7, има проект да бъде направено и още едно кръгово кръстовище в критичния сега участък при включването към етапната връзка за “Хемус”, но за там ще се търси финансиране.

“Усилията ни в момента са насочени за развиване на подзона “C””, заяви Николай Тончев. В процес на изграждане са две предприятия, общо 28 компании са закупили парцели, изградените до момента производства са 12. Подзона “А” е реализирана на 100 процента, а до края на годината трябва да бъде приключи строителството и след Нова година да започне производството. В подзона “А”  в процес на изграждане е цех на компанията “Флава пълс”. В тази област това е може би едно от най-иновативните предприятия в България – предприятие за производството на безглутенови брашна”.

Справка във фирмения регистър показва, че 33 процента от акциите на компанията са собственост на люксембургската “Космосъплай”, 12.5 на сто са на “Суипар”, също регистрирана в Люксембург, останалите се разпределят между акционери от Люксембург, Унгария, САЩ и Великобритания и една фирма от България. В съвета на директорите се чете името на Филип Угринов, съосновател на TELUS International Europe.

“Имаме планове за развитие на социална инфраструктура. Работещите в индустриалния парк вече са над 2000 души, има млади семейства с деца, които постоянно поставят въпроса за това бихме ли инвестирали в детска градина. Ръководството на община Шумен е запознато и търсим начин за решение. Един от начините е ползване на средства от Плана за възстановяване, имаме определено място на територията на парка за детска градина, ако ни отпуснат тези средства ще реализираме проект съвместно с община Шумен за изграждане на градина, на първо време с 4 групи”, обясни още Николай Тончев.

 

 

Коментари

Няма коментари по темата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *