Пазете се сами
Публикувано от LS в категория на май 27, 2016 | 5 коментараБариерите на жп-прелеза в село Мадара са били прибрани инкогнито за ремонт и от четвъртък кръстовището на железопътната линия с асфалтовия път е неохраняемо без шофьорите да подозират за това, съобщиха жители на селото.
„Няколко души са сигнализирали на дежурния в ОДМВР, че прелезът не е обезопасен, директорът ст. комисар Ялчън Расим е провел разговори със заместник-областния управител Петко Шаренков и са взети мерки за обезопасяване на железопътния прелез.“ – коментира пред Шмоко.бг говорителят на полицията Ася Йорданова.
На място на самия прелез вертикалната сигнализация продължава да показва, че съоръжението е охраняемо, убеди се при проверка в Мадара репортер на Шмоко.бг. Железничарите само са си демонтирали бариерите, но не са поставили нито знак стоп, нито предупреждение, че прелезът е неохраняем.
По тази причина и колите, които пътуват по това трасе минават през жп-линията на юнашко доверие, като намаляват само пред спящия полицай малко преди релсите. „Знаете ли, че бариерите ги няма, а прелезът е в ремонт?“ – попита Шмоко няколко шофьори след преминаването им през съоръжението. „А, няма ли ги?“ – учудването беше една и съща реакция във всички случаи, а шофьорите се обръщаха назад да се убедят, че не ги лъжем.
„В момента от името на областния управител изпращам писмо до Генералния директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ за случая с искане в бъдеще местните общински и държавни органи да бъдат уведомявани за такива ремонти, а компанията да сигнализира с подходяща пътна сигнализация за провеждането им.“ – каза пред сайта ни заместник-областният управител Петко Шаренков. Той звънил и в управлението на жепейците в Горна Оряховица, но оттам шефът директно го отрязал: те знаци нямало да поставят, защото били изпълнили наредба номер 4 за железопътния транспорт, като дали указания на машинистите още на 25 май да карат през прелеза с 15 км в час, за да могат да спрат, ако се появят хора или автомобили.
След разговори с шефовете на ОДМВР и на Пътно управление Шаренков е създал организация още днес следобед в Мадара да бъдат монтирани табели, предупреждаващи шофьорите, че прелезът е в ремонт и трябва да бъде минават с повишено внимание. Табелите са поръчани в рекламна фирма, за истински пътни знаци няма време, защото са необходими предварителни заявки. Успоредно с това и кметът на селото е поставил съобщения в магазините и кръчмите на селото, както и на бензиностанцията, че бариерите ги няма.

Предупредителен знак А33 „Железопътен прелез без бариери липсва“. Няма и стоп.

„А, как така ги няма бариерите?“ Чудят се шофьорите и се обръщат да се уверят лично.

Прелезопазачницата е заключена и няма следи от човешко присъствие. От бариерата е останал само механизмът за вдигане и спускане.

Жълтата къщурка е боядисана, но в нея „никой не живее“.

Шофьорите преминават уверено, мислейки, че прелезът е охраняем.

От „Железопътна инфраструктура“ смятат, че са си свършили работата, като са сложили ограничение за влаковете от 15 километра в час.
Пак журналистически глупости. Ако прелеза не е в изправност влаковете преминават през него със скорост до 15км/ч.., многократно подаване на сигнал „внимание“ и готовност за спиране преди прелеза. Такива ситуации са десетки всеки ден, но евтината сензация е най-важна. Поинтересувайте се преди да пишете.
Предупредителен знак А33 се поставя на 240 метра от прелеза в комбинация с пътен знак А35.1 „Бализ“. Втората Ви снимка показва знак А35.3 в комбинация с други знаци на 80 метра от прелеза. Много ми е интересно защо чисто ново съоръжение дава толкова много повреди? Дали някой не е спестил някой лев от полагане на нов кабел? Спри, огледай се, ослушай се и ако не идва влак премини!
Ха, добре, че оправиха подлеза поне пешеходците да могат да преминават безопасно….
Като приближих прелеза откъм Конника ми направи впечатление, че нещо не е като преди. Не забелязах наистина липсата на бариери, защото откак съм шофьор, от 35 години все са си там. За всеки случай се огледах за влак и бързо се изнесох. Шмоко са прави в случая!
Чл. 53. (1) Преди да премине през железопътния прелез, всеки участник в движението
е длъжен, независимо от състоянието на бариерите, на светлинната и на звуковата
сигнализация, да се убеди, че към прелеза не се приближава релсово превозно средство и
че преминаването през прелеза е безопасно.
Шмоко.бг: По принцип сте прав, но знаете дори един знак да се промени, като се имат предвид навиците на шофьорите, се налага полиция да контролира новата организация. Справка – „Стопа“ от експеримента на предишния кмет на „Карел Шкорпил“.