С кого трябва да сме? С Европа (зелено) или с Русия (червено)

or

гласували: 2,281

Общинско БКС

IMG_7424Комуналните дейности по сметопочистването и поддържане на чистотата да мине под шапката на общинско предприятие след изтичането на 15-годишната концесия на „Титан БКС“ предвижда новото ръководство на Община Шумен. Новината обяви кметът Любомир Христов по време на заседанието на Общото събрание на регионалното сдружение за управление на отпадъците на общините в Шуменска област. Общото събрание избра кмета на Шумен за председател на сдружението.

„Решили сме и в програмата ни е залегнало в да изградим общинско звено за сметосъбиране, като целта ни е да намалим такса смет и от Нова година ще предложим на общинския съвет това. Надяваме се да бъде подкрепено предложението ни и да бъде създадена общинска фирма – дали към „Паркинги и гаражи“ или към друго звено.“ – коментира кметът Христов.

„БКС Шумен“, още преди да стане част от „Титан“ получи концесионен договор за сметопочистването на Шумен за срок от 15 години. През 2006 имаше неуспешен опит за удължаване на концесията за срок от 35 години и в крайна сметка договорът изтича на 23 юли 2015. Концесионерът получава за дейността си по договор 4.37 милиона лева годишно.

Още преди изборите като кандидат-кмет в анкета за Шмоко.бг кметът Любомир Христов каза, че изборът на начина на сметосъбиране ще бъде направен след икономическа обосновка. „Договорът на сегашния концесионер изтича следващата година. Дотогава трябва да изясним кое ще бъде по – изгодно за гражданите на общината – дали специализирани фирми да извършват тази услуга или общинско търговско дружество. Водещите критерии ще бъдат размерът на такса смет и финансовите възможности на общинския бюджет.“ – обясни тогава Христов.

Общото събрание на регионалното сдружение за управление на отпадъците гласува да се запази цената на тон депониран отпадък от 2015 г. на 23,66 лв. без ДДС или 27,88 лв. с ДДС и за следващата 2016-та.

Единодушно беше прието и предложението на община Шумен за закупуване на специализирана техника и съдове за разделно събиране на битови отпадъци. За целта ще бъдат закупени 5 броя специализирани транспортни средства и 1 200 броя контейнери на обща стойност – 1.5 милиона лв. Участниците в заседанието взеха решение базата, върху която да се на направи разпределение на задълженията на отделните общини, да е на количество депониран отпадък.

1912a

Коментари

Няма коментари по темата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *