Нова структура предлага кметът
Публикувано от DR в категорияНова структура на общинската администрация предлага кметът на община Шумен проф. Христо Христов. Тя ще се гледа на заседанието на местния парламент на 30 май.
Запазвайки съществуващите щатни бройки – 191,5, проф. Христов предвижда в новата структура да има още един заместник кмет по „Европейски политики, екология и туризъм“. Това налага разкриването на нова Дирекция „Европейски политики, екология и туризъм“ с 13 щатни бройки, разпределени в 2 отдела – „Европейски политики, програми и проекти“ и „Екология и туризъм“. Според мотивите на кмета във внесената докладна това ще доведе до децентрализация и функционална оперативност на местните ангажименти. Отделянето на европейските проекти и програми към определен заместник-кмет ще позволи по-пълно обхващане, субординиране и контролиране на така важното привличане и управление на европейски средства в Община Шумен, смята кметът, който определя екологията и туризма за приоритетни политики и дейности с огромно местно значение. Според него така ще бъде осъществено ръководството и координацията на цялостната дейност по опазване и поддържане на зелената система на Община Шумен. Основен акцент в програмата на кмета за развитието на общината е поставен върху туризма и за първи път, в структурата на общината са предвидени щатни бройки, които да управляват туристическите процеси на територията й и подобрят развитието, инвестициите и посещаемостта в туризма.
Оптимизация на персонала ще има и в щата на специалистите по кметства – предложението е от 20,5 броя да станат 16,5 броя. Причината – дигитализацията на архивите по кметствата, електронизацията на услугите в общината и насочване извършването на административни услуги от Общинската администрация.
Промените предвиждат още преименуване, преструктуриране и определяне на нови функции в досегашните дирекции, както следва:
– Дирекция „Гражданска регистрация, информационно правно обслужване” се преименува в Дирекция „Гражданска регистрация, административно, правно обслужване и логистика” с 29 щатни бройки с 3 отдела – „Гражданска регистрация и състояние“ – без промяна, и два новосъздадени отдела „Правно осигуряване и ЗОП“ и „Човешки ресурси, административно, информационна обслужване и логистика“.
– Дирекция „Бюджет и финанси, и човешки ресурси” се преименува в Дирекция „Бюджет, финанси и работна заплата” с 28 щатни бройки. Остават три отдела, като отдел „Бюджет и човешки ресурси“ се преименува в отдел „Бюджет и труд и работна заплата“;
– Дирекция „Устройство на територията“ – 28 щатни бройки запазва наименованието си и остава с 2 отдела, от които отдел „Териториално-селищно устройство“ – без промяна. Отдел „Инвестиции и екология“ се преименува на отдел „Инвестиции и благоустройство“;
– Дирекция „Икономика, общинска собственост и европейски проекти“ – се преименува в Дирекция „Икономика и общинска собственост“ като се закриват досегашните 2 отдела. Остава 1 директор и 14 експерта. Третият отдел е изнесен в новата Дирекция „Европейски политики, екология и туризъм“.
Предстои предложението за нова структура на администрацията да бъде обсъждано първо на заседанията на постоянните комисии към Общинския съвет, след което и гласуването ѝ на сесията на 30 май.
Коментари
Няма коментари по темата.