Лилито извънредно
Публикувано от LS в категория на юли 8, 2015 | Няма коментариПо разпореждане на министъра на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова председателят на УС на АПИ инж. Лазар Лазаров е направил извънредна инспекция на пътен възел Шумен – Белокопитово, за да анализира причините, довели до закъснение в строителните дейности на автомагистрала „Хемус“. За проверката съобщи пресцентърът на МРРБ.
Анализът на място показал, че изпълнените бетонови работи не са достигнали необходимата якост и е необходимо допълнително технологично време за набиране на конструктивна якост. По тази причина не можело да се пристъпи към изпълнение на следващите дейности от работния график, което налагало удължаване на срока на строителните дейности най-малко с месец над разписания в договора.
На обекта са били и представители на лабораторията на АПИ, които да извършват замерване на качеството на влаганите материали, тъй като компромис с качеството нямало да бъде допуснат. Командированите от лабораторията щели да останат до приключване на работния процес.
Министър Павлова получила и нов преработен график с реални срокове за завършване на обекта, който предвиждал удължаване на строителните дейности с 25 дни.
По договор пътният възел на Шумен – Белокопитово трябваше да бъде завършен на 15 юли. При инспекцията си на терен в края на миналата седмица министър Павлова установила значително забавяне в изпълнението на строително-монтажните дейности на целия участък. Изпълнителят на обекта признал, че не може да спази срокът за завършване на обекта както е по договор и поискал удължаване на времето за строителство по технологични причини.
След като се запознала детайлно с обема дейности, които трябвало да бъдат извършени, регионалният министър изискала от строителя да бъде въведена пълна мобилизация за оставащите строително-ремонтните дейности в Агенция „Пътна инфраструктура“.
Участъкът Белокопитово – Каспичан от автомагистрала „Хемус“ е с дължина близо 5 км. В него се изгражда най-големият пътен възел у нас „Белокопитово“ с разгърната дължина 10 км. В участъка се изграждат 11 съоръжения. През пътния възел се осъществява връзката с път I-2 Русе – Варна и път I-4 София – Варна и пътя със Силистра.
Проектът е по програмата „Ново строителство“ на Агенция „Пътна инфраструктура“ и е на стойност близо 66 млн. лв. Средствата се осигуряват от държавния бюджет.
Коментари
Няма коментари по темата.