С кого трябва да сме? С Европа (зелено) или с Русия (червено)

or

гласували: 1,786

Кръгът става елипса

Кръгът на кръстовището до „Практикер“ става елипса. Новият вариант, който в момента се изгражда и трябва да бъде завършен до неделя вечер, предвижда вътрешният кръг да се разшири и да бъде оформен като елипса с дълга ос в посока Практикер – Кауфланд, перпендикулярно на основното движение по булевард „Симеон Велики“. Във вътрешния кръг ще бъдат разположени високи ограничители червен цвят, които да изострят вниманието на шофьорите. В другия радиус ще се поставят по-ниски ограничители, които да възпрепятстват преминаването през тях и да осигурят кръгово преминаване. Така досегашното „газене“ на линиите вече няма да е възможно, а по-големият радиус и ограниченията ще принуди шофьорите, навлизайки в кръстовището, да намалят скоростта. „Целта е създавайки визуален ограничител, шофьорът по естествен начин да намали скоростта на движение. Намаляват се размерите на линиите за движение, които бяха прекалено големи и позволяваха прехвърляне от линия в линия, както и неспазване траекторията на движение по кръговото кръстовище“, коментира арх. Симеонов.

От друга страна елипсата и тези ограничители ще позволят МПС с по-голяма дължина да извършват завиване в посока Кауфланд или Практикер. Ще бъде поставена и съответната знакова организация, а старата маркировка ще бъде заличена.

Бяхме длъжни да предприемем временен вариант, който да гарантира безопасност при преминаване през това пътно съоръжение, тъй като окончателното изграждане на кръстовището ще бъде факт август-септември. Това заяви кметът на Шумен проф. Христо Христов, който заедно с журналисти, зам.-кмета по строителство арх. Николай Симеонов и изпълнителя на обекта пожелаха на място да обяснят идеята, заради високия обществен интерес и коментари в медиите.

С новия елипсовиден вариант се очаква да се избегне досегашната възможност за пряко преминаване през кръстовището без дори да бъде намалена скоростта, което беше в основата за ПТП-та.

Според комисията по безопасност на движение, проектът отговаря на изискванията. Не допускам, че комисията по безопасност ще си позволи да одобри проект, който не отговаря на нормативите, каза проф. Христов.

Коментари

Няма коментари по темата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *