С кого трябва да сме? С Европа (зелено) или с Русия (червено)

or

гласували: 167

Електронна платформа на омбудсмана

На интернет страницата на омбудсмана на Република България от 1 август стартира нова електронна платформа https://83.228.89.137/bg/p/poday-zhalba. Чрез нея всеки гражданин, включително и деца, може да подава информация, жалби или да търси съдействие, каза Катя Христова, началник на кабинета на Дияна Ковачева, която със своя екип проведе днес открита приемна с граждани в Шумен. Според нея интересът към електронната платформа е голям, а посещения само за 10 дни от старта са със 17% повече в сравнение със същия период на предходната година.

Отделна секция в електронната платформа е предвидена и за деца. Там всяко дете може да подаде сигнал или жалба и да потърси съдействието на омбудсмана, както и да намери информация за правата на децата.

Помагаме във всеки случай. Няма гражданин, който да не е получил отговор, съвет или да не сме изпратили препоръка до институция, от която даден гражданин се жалва, каза Катя Христова.

Катя Христова, началник на кабинета на омбудсмана на РБългария.

На днешната открита приемна в Шумен на експерти от екипа на националния омбудсман дойдоха 10-ина души. Основните въпроси, които те са отправили, са били свързани с трудови, осигурителните и пенсионни права, както и с правото на собственост. Жалби е имало и във връзка с нередовното захранване с ел. енергия на малки селища, както и за спазване на правата на потребителите. Десетки жалби получаваме от шуменци и в централния офис – пишат ни хора с увреждания, други търсят правата си за достъпна околна среда, за чиста околна среда, каза Катя Христова и призова гражданите да търсят съдействието на институцията омбудсман.

Тя изрази съжаление, че в Шумен, както и в много други градове, няма избрани такива обществени посредници и вижда проблема в законовото устройство, което предвижда изборът им да става от Общинските съвети с гласовете на 2/3 от съветниците, а това е почти невъзможно заради фрагментираните местни парламенти.

Относно увеличението на пенсиите и привеждането им в съвременни размери Катя Христова заяви, че екипът на омбудсмана е в непрекъснат контакт със законодателния орган, дава съвети и препоръки от гледна точка пенсията да се определя съобразно осигурителния принос към системата, а за хората с по-малки пенсии да има социални помощи, но решението е политическо и се вземе от парламента, каза Христова.

Коментари

Няма коментари по темата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *