С кого трябва да сме? С Европа (зелено) или с Русия (червено)

or

гласували: 2,298

Екипажът на „Св. св. Кирил и Методий“ спаси канадска яхта

Българският кораб „Св. Св. Кирил и Методий“, който участва в спасителна операция на бедстваща яхта с 13 души на борда. продължава пътя си към към Антарктида. Снимка ФБ страница на Nikola Vaptsarov Naval Academy – Bulgarian Maritime University.

В Новогодишната нощ българският кораб Св. св. Кирил и Методий“, който пътува за Антарктида и на чийто борд се намира и флагът на Шумен, участва в спасителна операция. Екипажът му оказа помощ на бедстващата моторна яхта „EL DOBLON“с 13 души на борда, съобщава на Фейсбук страницата си Nikola Vaptsarov Naval Academy – Bulgarian Maritime University. Яхтата, която плава под канадски флаг претърпява пробойни в района на пролива Дрейк, едно от най-опасните места за плаване. Плавателният съд е наклонен опасно, а облачността е 100%.

Бедстващата яхта в далечината – изглед от кораба „Св. Св. Кирил и Методий“. Снимка ФБ страницата на Nikola Vaptsarov Naval Academy – Bulgarian Maritime University.

По УКВ радиостанцията на кораба е получен сигнал „MAY DAY“, съвременният еквивалент на сигналът за помощ SOS. Обаждането е от чилийската брегова охрана за оказване на помощ на бедстващ плавателен съд. Българският кораб е приведен в по- високо състояние на бойна готовност. След получаване координатите на бедстващия съд, на около 12 морски мили южно от остров Нуева при подхода за влизане в пролива на Дрейк, българският кораб се насочва към бедстващия съд, моторна яхта „EL DOBLON“ с 13 членен екипаж, която е на дистанция от 8 морски мили. Моторната яхта докладва, че има пробойна в носовата килева част с нахлуваща вода и е без ход. Българите подгатвят спасителна бързоходна лодка с тричленен екипаж оборудван със спасителни средства и термокостюми, швартови и буксирни въжета за извършване на буксировка на бедстващия плавателен съд или евентуално швартоване на борд. Подготвят се и за оказване на първа медицинска помощ на бедстващи хора в яхтата.

Българският кораб се сближава с моторната яхта „EL DOBLON“ с готовност за спускане на спасителна бързоходна лодка на вода. При сближаването нашият кораб получава информация, че нахлуващата вода в яхтата е спряна. При осветяване на яхтата се забелязва силен крен към десния борд. Българите докладват на чилийската брегова охрана за състоянието на моторната яхта и започват ескортирането ѝ към подхода на канал Бийгъл и пристанище Пуерто Уилямс, Чили. При навлизане в по-спокойни води чилийски военен кораб поема управлението и българският кораб продължава плаването си съгласно плана към антарктическия остров Ливингстън.

Спасителната операция е ръководена от командира на кораба „Св. СВ. Кирил и Методий“ кап. II ранг Николай Данаилов.

В екипажа на кораба, участвал в спасителната операция, има и двама шуменски моряци, които ще развеят на остров Ливингстън флага на Шумен. Флагът на Шумен се развява и на връх Монблан. Занесе го шуменецът с имплантирано сърце Огнян Ганчев, който изкачи върха и доказа, че няма невъзможни неща.

 

Коментари

Няма коментари по темата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *