Градският рейс
Публикувано от LS в категория на октомври 21, 2015 | 1 коментар
Що е то градски транспорт и има ли той почва в нашия град? Враца, Плевен, Варна, Бургас – четем, че общините печелят проекти, а съвременни климатизирани и удобни автобуси превозват градските пътници от точка А до точка Б. Само си представете как изглежда общественият транспорт, ако точка А се намира на Пети полк, а точка Б е до общината или НАП. Затова попитахме кандидатите за кметския пост Иван Иванов, Любомир Христов и Пламен Петков:
– Имате ли визия за обществен градски транспорт, който да намали трафика и да направи въздуха в Шумен по-чист?
Преди години държавата вместо да предостави обществения транспорт (ДАП-а) на общината, както стана на други места, тя го продаде. Така общината бе лишена от възможност да кандидатства с проект за модерен градски транспорт. Добро поведение на общината сега би било да започне чрез публично-частно партньорство проект съвременен масов градски електротранспорт.
За въздуха. Замърсяването се дължи най-вече на дървата и въглищата, с които хората се отопляват. Решението е да продължи газификацията на битовия сектор и на промишления и общината да подпомага всеки инвеститор, независимо от ЧТК, който иска да изгражда локални газови инсталации в бившите абонатни станции на ТЕЦ.
Да се увеличи броят на миене на улиците от два на четири пъти през лятото. Общината да изисква строителите да влагат качествени материали, които не се ронят. През зимата ледът да се третира не с пясък, а с щадящи химикали, има такива. Ежедневен контрол над строителите, чиито материали при дъжд тръгват из града. Ускорено изграждане на велоалеи. В търговете за транспорт общината да изисква превозните средства да отговарят минимум на стандарт еуро 4.
Шумен не разполага с общинска транспортна фирма. Обслужването на гражданите се извършва от частно търговско дружество. Не разполагаме с финансови възможности тепърва да създаваме обществен градски транспорт. Ще продължим да възлагаме тази дейност след прозрачни и достъпни за всички обществени поръчки. Ще променим транспортната схема, защото сега част от гражданите нямат достъп до тази услуга.
Всички имахме в Шумен визия за тролей, докато не откраднаха и последните проводници. Личната визия тук нищо не значи. Има няколко превозвача и те участват в конкуренцията за линиите. Очевидно няма пазар за друго. Все пак, що се отнася за трафика – в моята програма предлагам две неща: промяна в организацията на движението в гр. Шумен и търсене на възможности за увеличаване на местата за паркиране (вкл. отреждане на терени за подземен паркинг). Не забравям и обещанието си към шофьорите на таксита – на стоянките да се поставят кошчета за отпадъци.
Тук трябваше да се прибави и въпроса за нелегалните таксита