С кого трябва да сме? С Европа (зелено) или с Русия (червено)

or

гласували: 2,224

Аутобан до Буховци

orig_2679693ca957534f948c9663e3ca5b5f

Обществена поръчка за трети участък на магистрала „Хемус“ обяви пътната агенция. Изграждането на 16.3-километровата отсечка между пътните възли „Белокопитово“ и „Буховци“ в посока Търговище е с прогнозна цена от 133 млн. лв. Срокът за подаване на оферти е до 17.30 часа на 10 октомври 2016 г. Те ще бъдат отворени на следващия ден от 14 часа. Магистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока, две ленти за спиране, средна разделителна ивица, водещи ивици и банкети.

Проектът предвижда още изграждането на 6 виадукта, на пътен възел за връзка с третокласния път Мировец – Певец, на нова връзка с първокласния път Шумен – Търговище при пътен възел „Белокопитово“ и на мост. Ще има и 11 пресичания със селскостопански пътища.

Срокът за изграждането на магистралната отсечка е близо 2.5 години (910 дни), колкото е и на близо 10-километровия участък от Ябланица до Боаза в посока Варна. За него преди дни бяха отворени офертите на 11 кандидати, които са основно български компании. От чуждите като водещи в обединенията участват единствено гръцката „Актор“ и испанската „Асигния.

Третата тръжна процедура е свързана с проектирането на 50 км от магистралата в участъка от Боаза до връзката за разклона с второкласния път Плевен/Ловеч.

Правителството обяви, че ускорява строителството на магистрала „Хемус“, която ще се изгражда от двете страни едновременно, през почивни и празнични дни, включително и през нощта. При предвидени дежурства с прожектори нощем, кандидатите получават повече точки при класирането на офертите им, става ясно от отговорите на пътната агенция до кандидатите при поръчката до Боаза.

В неделя пък премиерът Бойко Борисов обяви в Шумен, че ако не направим „Хемус“, „това означава след 10-15 години разликата между Южна и Северна България да е като в Италия, образно казано“.

Сметките на Борисов показват, че изграждането на аутобана ще излезе близо 1.5 – 2 млрд. лв., защото е „планина и навсякъде трябва да са естакади, мостове, тунели“.

Магистрала „Хемус“, която трябва да свърже София със Варна е с обща дължина 407 км. От тях в експлоатация са пуснати 165 км за 45 години или средно за една година от нея са изграждани по 3.66 км, сочта данните на строителната камара у нас.

Над две трети от построените 165 км от „Хемус“ са изградени по времето социализма. Изцяло е изградени магистралата в областите София-град и Софийска (общо 71.3 км) и Варна (49.7 км). Частично е построена магистралата и в областите Шумен и Ловеч, а нито километър от нея няма в областите Плевен, Велико Търново и Търговище, сочат данните на строителната камара.

Общо за изграждане остават 242 км от „Хемус“ с прогнозна цена от 2 млрд. лв., по думите премиера. Това означава, че един километър от „Хемус“ ще излезе на българските данъкоплатци средно над 8.2 млн. лв. без ДДС.

Коментари

  • Loveca_ август 29, 2016 в 10:34 pm

    По лев-лев и петдесет на километър не е скъпо. Да дам 10 лева на г-н Борисов да закърпи дупките в Шумен?

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *