Ходихте ли на море/планина?
Да

or

Не
гласували: 70

Запечатано от НАП

Само един обект от Шуменска област влиза в първия публичен “списък на срама” на подлежащи на запечатване търговски обекти. Данъчните ще ударят кепенците по силата на чл. 187 от Закона за ДДС на сергия на автобусната спирка в с. Каспичан, собственост на ЕТ “Стил Юли – Юлиян Маринов”. Оттук нататък няма да има скрито покрито и заобикаляне на закона от търговци, уверяват от Националната агенция по приходите. Мярката се налага обикновено за неиздаване на фискален бон, за нарушения, свързани с касовите апарати, неотчитане на ежедневния оборот и др. подобни.

От   началото на годината в интернет страницата на НАП са  достъпни списъци на подлежащите на запечатване търговски обекти и тяхното местонахождение, съобщи Радостина Петрова, ст.инспектор в шуменския офис на НАП. В специално създадена рубрика може да се извърши справка за всеки обект, в които органите по приходи на НАП са установили  данъчни нарушения, за които се налага принудителната административна мярка „Запечатване на обект“. Мярката може да бъде наложена за срок до 30 дни независимо от предвидените в закона глоби или имуществени санкции.

През 2017 г. бяха отчетени опити на търговци да заобикалят запечатването на обект като административна мярка. Това ставаше чрез прехвърляне на стопанисването на обекта в рамките на ден на друго юридическо лице, включително преназначаване на персонала, прехвърляне на касовите апарати, преподписване на договори с наемодатели и доставчици. С последните промени в ЗДДС бе прието, че подлежащият на запечатване обект ще бъде затворен независимо от евентуална промяна в субекта, който го стопанисва, което значително ще намали опитите за заобикаляне на закона, допълват от НАП.  Условието за това е към момента на запечатване на обекта или обектите, които се стопанисват от трето лице, то да знае, че обектът ще бъде запечатан. Обявяването на подлежащите на запечатване обекти в сайта на НАП води до презумпцията, че всяко трето лице знае факта на предстоящото запечатване. До същата презумпция води и поставянето на трайно закрепено съобщение на търговския обект, подлежащ на запечатване.

Коментари

Няма коментари по темата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *